Feest voor de friturist
Hoe vieren jullie zelf de feestdagen? En serveren jullie dan thuis frietjes?
Meestal niet. Tijdens de feestdagen worden wij bediend bij onze (schoon)ouders! Dat zijn dan echt de traditionele kerstmaaltijden.
Hebben jullie zelf eigenlijk nog zin in frieten?
Zeker! We eten elke dag van onze frieten, maar natuurlijk geen hele porties. We proeven genoeg om te weten of de kwaliteit goed is. Bij onze bezorgers, vooral studenten die tijdens een vakantie soms de hele week werken, kan het gebeuren dat ze op het einde van de week eerder zin hebben in een boterham (lacht).
Zelf moeten we ook oppassen, want het is verleidelijk. Op frituurbeurzen, zoals waar Delizio staat, zijn we de hele dag aan het proeven. En dan ’s avonds nog een diner erbij! Maar het zou vreemd zijn als we niet meer van ons eigen product zouden houden. Als dat gebeurt, kan je er beter mee ophouden.
Is er een bepaald product dat tijdens de kerstperiode extra populair is?
Niet echt, maar we maken altijd een curryworstkerstboom die klanten gratis meekrijgen. Daar krijgen we heel leuke reacties op!
Kleden jullie de zaak feestelijk aan?
We zorgen meestal voor een feestelijk raam. Dat wordt gedaan door een gespecialiseerde firma die dat ook voor cafés en winkels verzorgt. Maar verder zijn we niet echt van de grote ‘tralala’.
Hoe pakken jullie concurrenten dat aan?
Iedereen doet dat op z’n eigen manier. Sommigen gaan helemaal los, bijvoorbeeld door in kostuum te werken. Maar dat is niet echt ons ding.
Als laatste, is het economisch slim om bijvoorbeeld met een kerstmuts klanten te bedienen?
Een grote return on investment zal dat niet opleveren (lachen). Sinds corona bestellen veel klanten hun frieten online. Slechts 20% van onze bestellingen wordt hier aan de toog doorgegeven. Dus we zouden die kerstmuts maar weinig laten zien.
Maar goed, als je het leuk vindt om te doen, waarom niet? Wij geloven vooral dat je product zichzelf moet verkopen. Dat is het allerbelangrijkste.